logotype
image1 image1 image1

Муніципальний Галицький камерний оркестр розпочав зиму Вечором старовинної камерної музики

Якщо хтось думає, що камерна музика – річ, далека від сучасності, Муніципальний Галицький камерний оркестр вирішив змінити такі стереотипи. А ще, з огляду на те, що наш світ – швидкий, поривчастий, насичений надміром інформації, стресами та нервовими зривами, спробувати урівноважити цю його суєту, хоч на деякий час, чіткістю, правильністю та лаконізмом класичної музики. Тому, запрошуючи тернополян та гостей міста на «Вечір старовинної камерної музики», художній керівник і диригент колективу народний артист України Василь Феленчак підготував особливу програму. Відбувся концерт 2 грудня 2018 року в Українському Домі «Перемога».

 «Ідея цієї програми полягає в тому, щоби слухач міг перенестись у часі в XVII-XVIII століття, побути в тій епосі, почути жанри, в яких передається надзвичайно висока демократичність, цілеспрямованість, де є вивірені чіткі конструкції будь-якого механізму, і музичного, зокрема. Велика монументальність, велич тієї епохи, – все це передається в музиці», – пояснює маестро Василь Феленчак.

Основу програми становили твори видатного німецького композитора-класика XXVIII століття Георга Генделя, – Concerto Grosso, Концерт для органу з оркестром та Пассакалія. Як стверджує маестро Феленчак: «У Генделя нічого не пов’язано з релігією, а навпаки – оспівується життя у його величі! Музика Генделя надзвичайно характерна для того часу і пронизана всіма людськими цінностями».

По-новому присутні на Вечорі старовинної класичної музики відкрили для себе і творчість італійського композитора та скрипаля-віртуоза Антоніо Вівальді. У програмі прозвучали Концерт для двох скрипок з оркестром ля-мінор (І частина) та вокальний твір – арія Фарначе «Стигне в жилах кров» із опери «Фарначе». Останній, зокрема, допоміг по-іншому подивитися на творчість композитора, адже у пересічного слухача ім’я Вівальді здебільшого асоціюється із циклом «Пори року». Однак його творчість є надзвичайно багатогранною, і одна з цих граней – вокальна – на концерті за допомогою співачки Галини Шевчук засяяла яскравіше.

Ще одним автором, який, за задумом Василя Феленчака, мав би вразити тернопільську публіку, був український композитор XXVIII століття Дмитро Бортнянський – один із перших українських музикантів європейського рівня, який залишив по собі вагомий внесок у формуванні української музичної школи.

«Ми включили до програми Бортнянського – першу частину його Концертної симфонії, аби показати, що було в класичній музиці після Генделя, – ділиться секретами Василь Феленчак. – Творчість Бортнянського теж відноситься до старовинної класичної музики, але вже часів Моцарта. І композитор, який відомий своїми як вокальними, так і камерно-інструментальними творами, дуже вдало поєднав німецькі мотиви з українською лірикою».

До речі, Концертна симфонія Бортнянського звучала у Тернополі вперше і стала відкриттям для тернопільської публіки.

2024  Галицький камерний оркестр  Шаблоны Joomlajoomla templates